Dropshipping

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze witryny e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za logistykę spoczywa na dostawcy. Ten model działania daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Znakomita jest też możność posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to kolosalna atrakcja dla młodej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *