Trochę informacji na temat witaminy B5

Witamina B5 jest także znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i wybiera się w wszelkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, by osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może być niedobór witaminy B5. Z tegoż względu w prawd nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Jednakże nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest konieczna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, czy to zwierzęcym, albo roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, iż witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w związaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-stop-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w okresach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje dużo teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, ponieważ prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczby witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *