Trochę informacji na temat witaminy B5

Witamina B5 jest także znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i wybiera się w wszelkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, by osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może być niedobór witaminy B5. Z tegoż względu w prawd nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Jednakże nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest konieczna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, czy to zwierzęcym, albo roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, iż witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w związaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-stop-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w okresach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje dużo teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, ponieważ prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczby witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *